رئيس پليس فتا استان کرمانشاه از دستگیری فردی خبر داد که به قصد انتقام‌‌ گیری اقدام به ساخت استکیر و انتشار تصاویر خصوصی همسرسابق خود در شبکه های اجتماعی کرده بود.
کد خبر: ۶۷۱۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۴ 24 October 2018

به گزارش تابناک به نقل از پایگاه خبری پلیس ؛ علی کریمی رئيس پليس فتا استان کرمانشاه گفت : اخیرا خانم جوان کرمانشاهی با مراجعه به پلیس فتا عنوان کرد که شخصی ناشناس ابتدا تصاویر خصوصی وی را در گروه های تلگرامی منتشر و سپس از این تصاویر اقدام به ساخت استکیر با درج مطالب توهین آمیز کرده است.

وی ادامه داد: پس از ثبت اظهارات این خانم پرونده ای تشکیل و موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت که پس از انجام تحقیقات مقدماتي صورت گرفته مشخص شد متهم در شبكه‌ اجتماعی اینستاگرام نیز اقدام به انتشار تصاوير خصوصي شاکی کرده است.

کریمی یادآوری کرد: کارشناسان پليس فتا با حساسيت نسبت به پيگيری موضوع اقدام و با به کارگيری شگردهای فنی و پليسی موفق به شناسایی و دستگیری متهم شدند.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه افزود: متهم در بازجویی های ابتدایی خود را همسر سابق فرد شاکی معرفی و با وجود انکار ارتکاب هرگونه جرمی در مراحل اولیه تحقیقات، پس از مواجه شدن با مدارک و مستندات موجود در پرونده‌، به جرم خود اعتراف کرد.

وی گفت: متهم در ادامه باجویی ها عنوان کرد که با هدف انتقام‌جویی از همسر سابقش اقدام به این کار کرده و از کار خود نیز پشیمان است.

کریمی ضمن در خواست از شهروندان مبنی بر اینکه اختلافات شخصی و خانوادگی خود را به فضای مجازی نکشانند، یادآور شد: هر گونه مزاحمت در فضای مجازی جرم بوده و برابر قانون جرايم رايانه‌ای با وی برخورد می شود.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه گفت: هر کس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از 91 روز تا 2 سال حبس یا جزای نقدی از پنج میلیون ریال تا 40 میلیون ریال و یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد .

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار